kolmapäev, 16. mai 2012

Kiire pilk sahtlisse - Race Drivin' (1993)

Race Drivin' (1993) ralli-stunt mängule tuleb au anda. Millegipärast näeb 8-bitise Game Boy versioon välja sama halb või hea kui 16-bitise Super Nintendo mäng. Pigem küll hea, sest see lihtsalt näitab, kui halb on telekamängu variant.


Race Drivin' on toores täpsussõitmine. Keda just käikude ja kiirusega täpisnikerdamine ei huvita, seda jätab mäng külmaks. Küll aga üllatab vägev 3D graafika. Mis paistab SNESil saast, see tundub Game Boy peal saavutusena. Rajad, majad ja autod on tõesti 3D. Kuigi mitte just kauneim, aga arvestada tuleb, et enamus selle platvormi rallimänge näevad välja väga lamedad - triibud vasakul-paremal, kaarduv tee keskel ja mägine panoraam taustal.

Graafiline üllatus ei tee Race Drivin' rallimängust siiski nauditavat elamust. Auto kiirus on kaugel kaanepildil visualiseeritust, sõiduk on arusaamatult tundlik ja puruneb igal hüppel. Tõenäoliselt küll järskude nõlvade tõttu, kuid paraku läheb kogu lahe matsupaneku efekt kaduma, sest Game Boy versioonist on eemaldatud trampliinilt väljasõidu kordus üldvaates. Tavaline ohutu rallirada on küll olemas, aga see ei paku oma üheülbalisuse tõttu pikemaid elamusi.

Kokkuvõtteks. Race Drivin' on üllatavalt hea väga halva SNESi versiooni port. Mäng pakub küll lühiajalist nikerdamist, kuid ei haara, sest mõra tuuleklaasis on ainus, mis näitab, et midagi läks kaelamurdval trikirajal viltu. Kogu selle 3D juures puudub elementaarne tagasiside, mis kuidas ägedalt valesti läks, kasvõi 2Ds. Ja kahjuks on see taolise mängu juures hädavajalik.