reede, 18. mai 2012

Kiire pilk sahtlisse - Mickey Mouse Magic Wands! (1998)

Mickey Mouse Magic Wands! (1998) on äge mäng. Viimasel "hallide kassettide ajastu" aastal toodeti väga vähe värvideta Game Boy mänge, kuskil paarikümne ringis. Kusjuures enamus neist on üllatavalt head. Ilmselt seetõttu, et saastarahe said endale uued mustad kassetid, mis näitasid äsja ilmunud värvilise Game Boy Colori peal arvestatavaid värve, olles seejuures maagiliselt tagasiühilduvad vana laimirohelise klassikuga.


Esiti võib tunduda, et Mickey Mouse Magic Wands! on järjekordne Solomon's Club ja selle järgi tehtud meeletute Bugs Bunny Crazy Castle mängude kloon. Õnneks kaugeltki mitte. Hoopis Bugs Bunny Crazy Castle mängud oleks pidanud tegema Mickey Mouse Magic Wands! järgi.

Ühe tüüpilise pusleplatvormeri kohta on Magic Wands! fantastiliselt mõnusalt disainitud, eristudes konkreetselt hordidest Lode Runner stiilis mängudest. Ja kusjuures kogu selle mõnu põhjuseks on vaid üks omadus - Miki saab hüpata. Just hüppamise puudus on see, mis teeb muidu meeldivalt algavad platvormipusled kohutavalt frustreerivaks. Kui päris elus me jah ei hüppa üle peade, siis videomängude maailmas on see must have. Küll aga tuleb tunnistada, et mängudest, milles hüpata ei saa, on veel ebameeldivamad mängud, kus on hüppamine veidralt realistlikuks aetud. Hüpata tuleb ikka üle pea või otse pähe, paremini kui Jordan, nagu Mario!

Magic Wands! paroolisüsteem on põnev. Mängu jaapani versiooni paroolid on lihtsad neljatähelised sõnad: COCK, SLAP, BLOW, PECK, HERS, SILK, JOWL ja nii edasi, kõigi 39 ruumi jaoks. Ameerika variandi paroolid on aga veidralt kodeeritud, asendades täishäälikud teiste kaashäälikutega. Mis vajadus muidu lihtsasti meeldejäävad sõnad räsiks muuta oli, jääb arusaamatuks.

Kokkuvõtteks. Mickey Mouse Magic Wands! on meeldiv ja suhteliselt lihtne mäng vahest kättevõtmiseks ning mõne järjekordse ruumi läbimiseks. Patarei-mälu küll salvestamiseks pole, aga juba paroolidega eristatud tasemed on suur samm eemale tüüpilisest andestamatust Game Boy mänguelamusest, kus kolm koperdamist tähendab Start Game ekraani.